Kampania 2016: Śląskie. Tu pasuję.

Śląskie. Tu Pasuję

Cel strategiczny:

Wzmocnienie wizerunku Województwa Śląskiego, jako najlepszego miejsca do życia i rozwoju.

Wzmacnianym w komunikacji atrybutem, stanowiącym jednocześnie przewodni element strategii marki na najbliższe lata, jest technologia. Obszar ten wspierany jest przez budowany od wielu lat wizerunek - Pozytywna energia - jak i określonymi na nowo kompetencjami regionu: wiedzą służącą rozwojowi technologii, etosem pracy, szacunkiem dla środowiska, troską o zdrowie, użytecznym designem oraz afirmacją muzyki.

Człowiek - oś komunikacji

Za sukcesem całego regionu stoją konkretni ludzie. To dzięki ich talentowi i determinacji pojawiają się nowe rozwiązania i udogodnienia. Są projektantami wspólnego sukcesu, a Śląskie jest miejscem, w którym mieszkają i bez którego nie byliby w tym miejscu, w którym są teraz. Bo tutaj się wszystko zaczęło i trwa.

Chcemy zbudować komunikację i wiarygodność województwa przez pryzmat jego mieszkańców - związanych z różnymi obszarami biznesu, ale też sztuki, czy zwykłego życia.

Dlaczego? Bo w natłoku obowiązków i problemów często zapominamy, jak wiele osób rozwija się i odnosi sukcesy tutaj, w województwie śląskim. Jest to możliwe, dzięki powiązaniu ich indywidualnych predyspozycji i unikatowej w skali kraju oferty regionu.

Stawiając człowieka w centrum nie tylko uatrakcyjniamy komunikację związaną ze wskazywaniem zmian w zakresie innowacyjności i technologii. Wskazujemy także na to, że w województwie śląskim otaczają nas ludzie proaktywni, pełni energii i inspirujących pomysłów. Tacy, którzy wnoszą realny wkład w rozwój regionu. Na wielu poziomach i w wielu zakresach.

W kampanii chcemy pokazywać także zwykłych mieszkańców, poprzez pryzmat ich pasji, spędzania wolnego czasu, korzystania z udogodnień oferowanych przez region.

Ale dlaczego te osoby wybierają województwo śląskie?

  • TU - miejsce, z którego pochodzę, w którym żyję, do którego chcę wracać
  • TU - miejsce, gdzie mogę się rozwijać oraz spełniać marzenia
  • TU - jako okres w życiu

Hasło kampanii Śląskie. Tu Pasuję

Województwo śląskie to prawdziwa energia, to różnorodność, to ciekawi ludzie i projekty. Niestety, często nawet mieszkańcy regionu nie do końca zdają sobie sprawę z potencjału, jaki im towarzyszy. Przez prostą i dosadną komunikację chcemy pokazać, że to wszystko dzieje się właśnie TU i teraz, tuż obok Ciebie.

Po co? Żeby zmienić postrzeganie regionu, uzmysłowić mieszkańcom ich własny potencjał przyciągnąć potencjalnych inwestorów. Pokazujemy, że można mieć różne ambicje, potrzeby, doświadczenia, ale dzięki możliwościom, które oferuje region po prostu się tutaj pasuje, bo każdy znajdzie coś dla siebie.

Twarzami kampanii zostają osoby znane i rozpoznawalne, które TU tworzą, projektują, grają, piszą... Ale również zwykli ludzie, którzy TU pracują, uczą się, marzą, żyją... Pokazując postaci z różnych dziedzin i pól aktywności zawodowej, pokazujemy jednocześnie różnorodne oblicze województwa śląskiego i podkreślamy, że mieszkanie tutaj to ich świadomy wybór.

Hasło „Śląskie. Tu pasuję” będzie przewodnim i spajającym wszystkie działania.

Na poziomie kreatywnym, w zależności od kreacji i podejmowanej tematyki wprowadzimy nawiązujące rozwinięcie, tłumaczące dopasowanie prezentowanej osoby lub miejsca do regionu.

Na potrzeby komunikacji zaprojektowany zostanie także dedykowany symbol - pin - znany doskonale z map i oznaczeń miejsc. W komunikacji dla województwa śląskiego będzie zbudowany z linii nawiązujących kolorystycznie do logotypu województwa. Stanowi on wyróżnik wizualny, a także wzmocni przekaz główny.

Założenia komunikacji:

  • Mówimy o technologii, ale w sposób bliski zwykłemu odbiorcy. W centrum komunikacji stawiamy człowieka, jego potencjał i innowacyjność. Pozwalamy na utożsamianie się i inspirację.
  • Chcemy zbudować „modę na Śląskie”, wzmocnić postrzeganie regionu poprzez zachodzące zmiany i potencjał ludzki.
  • Pobudzamy dumę z mieszkania z województwie śląskim w wiarygodny dla odbiorców sposób.
  • Wychodzimy poza standardowe działania, wpływając na zwiększenie interakcji z mieszkańcami / społeczeństwem. Zachęcamy do angażowania się i kreowania samodzielnych działań.
  • Wspieramy komunikacyjnie kompetencje o kluczowym znaczeniu dla budowania silnej marki województwa śląskiego.

Kampania wizerunkowa będzie pierwszym, jednocześnie spajającym pozostałe, działaniem. Na podstawie założeń kreatywnych zostały przygotowane formaty reklamowe, wykorzystywane w przestrzeni miejskiej oraz w obrębie działań digital. Znaczącym wsparciem jest także film promocyjny budujący zaangażowanie emocjonalne oraz lepsze zrozumienie wprowadzanej komunikacji.

W kampanii pojawiają się wizerunki znanych osób związanych ze Śląskim, które odniosły sukces np. Artur Rojek czy Przemo Łukasik, ale również zwykli mieszkańcy regionu.

Kampania skierowana jest głównie do mieszkańców województwa śląskiego, ale jej zasięg obejmuje także województwa opolskie, łódzkie, świętokrzyskie, małopolskie oraz mazowieckie.

Załączniki
Prezentacja z konferencji prasowej