KONTRAKT WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE

KARTA DZIAŁANIA

Symbol:
A.2

ARKUSZ GŁÓWNY

Nazwa działania:
Wsparcie szkół podstawowych specialnych

 

 

Właściwą odpowiedź zaznaczyć kółkiem

Czy jest to inwestycja wieloletnia?

TAK

NIE

 

Wpisać

Liczba załączonych arkuszy zadań

0

1. OPIS DZIAŁANIA

Uzasadnienie wyboru działania (opis z podaniem kryteriów wyboru):

Inwestycje ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego.


Cele jakie realizować ma działanie (opis):

Realizacja tego działania służyć będzie w głównej mierze poprawie stanu zaplecza edukacyjnego i materialnego szkół podstawowych specjalnych.Wsparcie szkół podstawowych specjalnych będzie miało na celu także poprawę stanu zaplecza edukacyjnego. Realizacja zaplanowanych inwestycji służyć będzie także obniżeniu kosztów eksploatacyjnych szkół i poprawie warunków przebywania uczniów w tego typu szkołach.

Efekty działania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość dróg, liczba firm itd.)

Efektem rzeczowym będzie wykonanie remontów w placówkach tego typu oraz ich rozbudowa. Do najważniejszych remontów zaliczyć należy między innymi wymianę pokrycia dachowego.

Rezultaty działania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub sprawności działania itd.)

Rezultatem tego działania będzie poprawa stanu bazy edukacyjnej. Poprawie ulegną także warunki nauczania w placówkach tego typu.


Oddziaływanie (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)

Realizacja działania wpłynie na upowszechnienie kształcenia na poziomie średnim. Wsparcie tego typu szkół stworzy również podstawy do dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji.

Komplementarność Działania z przedsięwzięciami realizowanymi w województwie, także poza kontraktem (opis):

W ramach wsparcia szkół w województwie śląskim do działań komplementarnych należy zaliczyć inne inwestycje ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Inwestycje te dotyczą szkół gimnazjalnych, średnich oraz szkół specjalnych.

2. ODNIESIENIE DO DOKUMENTÓW STRATEGICZNYCH


Cele Narodowej Strategii Rozwoju Regionalnego realizowane poprzez Działanie (zakreślić):

N-1

Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów

N-2

Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej dywersyfikacji

N-3

Rozwój zasobów ludzkich

N-4

Wsparcie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją

N-5

Rozwój współpracy regionów

Cele i priorytety Wstępnego Narodowego Planu Rozwoju realizowane poprzez Działanie (zakreślić):

 
Osie rozwoju
  1. Poprawa konkurencyjności gospodarki poprzez modernizację i strukturalne dopasowanie sektora przemysłu i usług 2. Przekształcenia strukturalne w rolnictwie i rybołówstwie, rozwój obszarów wiejskich 3. Integracja gospodarki polskiej poprzez modernizację i rozbudowę sieci transportowych 4. Tworzenie warunków trwałego zrównoważonego rozwoju poprzez modernizację i rozwój infrastruktury ochrony środowiska 5. Rozwój zasobów ludzkich i zatrudnienia 6. Wzmocnienie potencjału rozwojowego regionów i przeciwdziałanie marginalizacji niektórych obszarów

Kierunki działań (priorytety)

1. wzrost konkurencyjności restrukturyzowanych sektorów przemysłu 1. Rozwój i doskonalenie infrastruktury na obszarach wiejskich 1. Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej 1. Poprawa jakości wód powierzchniowych 1. Reforma systemu edukacji 1. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów
2. Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 2. Rozwój i różnicowanie działalności gospodarczej 2. Modernizacja i rozbudowa sieci kolejowej

2. Poprawa jakości wody do picia i zwiększenie jej dostępności
2. Rozwój systemu kształcenia ustawicznego, przekwalifikowań i doskonalenia zawodowego kadr małych i średnich przedsiębiorstw 2. Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej dywersyfikacji
3. Wzrost innowacyjności 3. Poprawa przetwórstwa i marketingu produktów rolnych i rybnych 3. Poprawa dostępności portów morskich 3. Poprawa jakości powietrza 3. Doskonalenie obsługi instytucjonalnej rynku pracy 3. Rozwój zasobów ludzkich
  4. Inwestycje w gospodarstwach rolnych 4. Rozbudowa portów lotniczych 4. Zmniejszenie ilości zanieczyszczeń z dużych zakładów energetycznego spalania 4. Rozwój kadr administracji (centralnej i samorządowej) i promocja dialogu społecznego 4. Wsparcie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją
  5. Dostosowania w zakresie instytucjonalnym  

5. Racjonalna gospodarka odpadami
  5. Rozwój międzynarodowej współpracy regionów

Cele Programu Wsparcia realizowane poprzez Działanie (zakreślić):

P-1

rozwój infrastruktury technicznej i społecznej o znaczeniu ponadlokalnym

P-2

rozwój funkcji metropolitalnych największych aglomeracji i miast

P-3

rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego

P-4

stymulowanie lokalizacji inwestycji oraz wspieranie rozwoju MSP

P-5

wspieranie tworzenia i absorpcji innowacji, w tym transfer technologii

P-6

rozwój turystyki, rekreacji i ochrona dziedzictwa kulturowego

P-7

zwiększanie zatrudnienia, rozwój zasobów ludzkich i edukacji

P-8

aktywizacja obszarów wiejskich

P-9

rewitalizacja bazy ekonomicznej miast

P-10

rozwój współpracy przygranicznej


Rodzaje Zadań realizowanych w ramach Działania, wg nomenklatury Programu Wsparcia: zakreślić

P-I

Rozwój przedsiębiorczości, zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorców, innowacje gospodarcze, transfer technologii,

P-II

Restrukturyzacja wybranych dziedzin usług publicznych oraz gospodarki lokalnej i regionalnej, opierająca się na zasadach zrównoważonego rozwoju,

P-III

Tworzenie nowych, stałych miejsc pracy,

P-IV

Inwestycje w zakresie infrastruktury technicznej i transportowej, poprawiające warunki realizowania inwestycji gospodarczych,

P-V

Przedsięwzięcia z zakresu edukacji, w tym edukacji dorosłych,

P-VI

Przedsięwzięcia z zakresu kultury regionalnej i lokalnej, będących składnikami kultury narodowej oraz ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego,

P-VII

Inwestycje poprawiające stan środowiska,

P-VIII

Inne zadania związane ze wspieraniem rozwoju regionalnego.


Priorytety Strategii Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000-2015 realizowane poprzez Działanie (wpisać):

1.

Wzrost wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności adaptacyjnych do zmian społecznych i gospodarczych


Cele Programu Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata 2001-2002 realizowane poprzez Działanie (wpisać):

1.

Rozbudowa szkół i uczelni wyższych

3. FINANSOWANIE (dane w tabelach podawać w tys. zł)

Wypełnić tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:

Część

Dział

Rozdział

Paragraf (z opisem)

     

.

 

Preliminowane wsparcie inwestycji wieloletnich:

Wypełnić tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:

rok

Wsparcie z budżetu państwa

Inne,
w tym fundusze celowe

wg ustawy
budżetowej 2000

wg wniosku wojewódzkiego

przed 2001

 
 
 

2001

 
 
 

2002

 
 
 

poza 2002

 
 
 

łącznie

 
 
 

Terminy: *) wypełnić tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego

rozpoczęcie Działania

zakończenie Działania

zakończenie wg Ustawy budż. na 2000r.*)

     

W przypadku inwestycji budowlanych wprowadzonych do kontraktu: zakreślić odpowiedź
nie jest możliwe wypełnienie dla działania o otwartej liście zadań

Czy teren jest własnością beneficjenta

Tak

Nie

Czy istnieje

Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania

Tak

Nie

Projekt budowlany i pozwolenie na budowę

Tak

Nie

Raport oddziaływania inwestycji na środowisko

Tak

Nie

Zbiorcza tabela finansowa:

*) ewentualnie wpisać "BW" jeśli udział budżetów lokalnych jest zawarty w ogólnej sumie budżetu województwa

okres

Źródła finansowania Działania

łącznie

udział Wspóln.Europejskiej

udział publicznych środków krajowych

sektror prywatny

Phare CBC

Phare ESC

łącznie

łącznie

budż. państwa

budż. wojew.

budż. powiat.*

budż. gmin.*

inne np. fund.cel.

do 2001

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2001

197

 
 
 

197

197

 
 
 
 
 

2002

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

po 2002

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

łącznie

197

 
 
 

197

197

 
 
 
 
 

4. MONITORING

Zakres rzeczowy Działania wykonany do 31 grudnia 2000 roku:

Nie dotyczy. Jest to działanie o otwartej liście zadań. Szczegółowy zakres rzeczowy dotyczący poszczególnych zadań pozostaje w gestii Śląskiego Kuratora Oświaty.


Instytucja zarządzająca: nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
Przez instytucję zarządzającą rozumiemy instytucję odpowiedzialną za proces systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji na temat wdrażania działania, w aspekcie finansowym i rzeczowym, mający na celu zapewnienie zgodności realizacji działania z wcześniej zatwierdzonymi założeniami i celami

Wojewoda Śląski - Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice
Ul Jagiellońska 25
Tel/fax 255-58-25

Wskaźniki oceny Działania:

*) EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość dróg, liczba firm itd.)
nie jest możliwe określenie efektów rzeczowych działania o otwartej liście zadań poza:

L.p.

EFEKTY *)

wartość aktualna

wartość oczekiwana w kolejnych kwartałach

źródło danych

opis wskaźnika

III-01

IV-01

I-2002

II-02

III-02

IV-02

2003

1.

Liczba wspartych placówek szkolnych

Nie można określić

1

 
 
 
 
 
 

Śląskie Kuratorium Oświaty

Zgodnie z wykazem Wojewody Śląskiego w II kwartale wsparcie otrzymało 10 szkół.

 

*) REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi
lub pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub sprawności działania itd.)

L.p.

REZULTATY *)

źródło danych

opis wskaźnika

przed realizacją


po realizacji

1.

Rezultaty realizacji zadań w tym działaniu nie ma ją charakteru ilościowego a jedynie jakościowy.

(np. podwyższenie standardu bazy edukacyjnej szkół , poprawa bazy materialnej szkół w regionie.

Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez beneficjentów raporty o poprawie warunków nauczania we wspartych placówkach

Nie jest możliwe do określena ilościowego

Nie jest możliwe do określena ilościowego

Szkoły otrzymujące wsparcie,

Śląskie Kuratorium Oświaty


*) ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)

L.p.

ODDZIAŁYWANIE *)

źródło danych

opis wskaźnika i jego dynamiki

1.

Oddziaływanie realizacji zadań w tym działaniu nie ma charakteru ilościowego a jedynie jakościowy (np.: Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży)

Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o szansach edukacyjnych młodzieży we wspartych gminach


Szkoły otrzymujące wsparcie,

Gminy Śląski Kurator Oświaty

5. DZIAŁANIE O OTWARTEJ LIŚCIE ZADAŃ
(wypełnić tylko dla Działań o charakterze programu regionalnego, gdzie lista zadań i beneficjentów nie stanowi przedmiotu kontraktu)

 

Kryteria wyboru zadań:

1.

Inwestycje ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego.


Sposób wdrażania programu (opis):

Zgodnie z planami pracy Kuratorium


Kryteria wyboru beneficjentów:

Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem przedmiotu działania

1.

Inwestycje ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego.

Wskaźniki oceny poszczególnych zgłoszonych zadań:

Nie jest możliwe określenie efektów rzeczowych dla otwartej listy zadań poza:

L.p.

EFEKTY RZECZOWE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników

oczekiwany przyrost wartości

źródło danych

Planowany termin osiągnięcia

1.

Liczba wspartych placówek szkolnych

Zgodnie z listą Wojewody Śląskiego

Śląskie Kuratorium Oświaty

2001


L.p.

REZULTATY (wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników

oczekiwany przyrost wartości

źródło danych

Planowany termin osiągnięcia

1.

Rezultaty realizacji zadań w tym działaniu nie ma ją charakteru ilościowego a jedynie jakościowy.

(np. podwyższenie standardu bazy edukacyjnej szkół , poprawa bazy materialnej szkół w regionie.

Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez beneficjentów raporty o poprawie warunków nauczania we wspartych placówkach.

Nie jest możliwe określenie ilościowe

Szkoły otrzymujące wsparcie,

Śląski Kurator Oświaty

W momencie zakończenia inwestycji w poszczególnych szkołach


L.p.

ODDZIAŁYWANIE (wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników

oczekiwany przyrost wartości

źródło danych

Planowany termin osiągnięcia

1.

Oddziaływanie realizacji zadań w tym działaniu nie ma charakteru ilościowego a jedynie jakościowy (np.: Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży) Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o szansach edukacyjnych młodzieży we wspartych gminach

Nie jest możliwe określenie ilościowe

Szkoły otrzymujące wsparcie,

Gminy

Śląski Kurator Oświaty

Trzy lata po zakończeniu inwestycji w poszczególnych gminach

Zgodnie z Zaleceniami w dniu 23 maja 2001 roku do BRR przekazane zostało zestawienie zbiorcze dotyczące środków na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego