|
KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
ZADANIA
|
Symbol:
karty działań
|
Numer
kolejny karty zadania
|
|
D.4
|
2
|
ARKUSZ
SZCZEGÓŁOWY
Nazwa
działania:
Modernizacja
drogi wojewódzkiej nr 916
(Racibórz - granica Państwa)
|
Symbol typu
zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz
dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza
1. DANE
OGÓLNE
Przedmiotowy
odcinek drogi wojewódzkiej nr 916 położony jest w południowo-zachodniej
części Województwa Śląskiego i rozpoczyna się w miejscowości Racibórz.
na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 918, a kończy na granicy państwa
w miejscowości Pietraszyn. Omawiany odcinek drogi przebiega przez
teren trzech gmin: Racibórz, Pietrowice Wielkie i Krzanowice. Przy
trasie drogi położone są zabudowania przedmieścia Raciborza oraz miejscowości
Wojnowice i Samborowice.Przedmiotowa droga wojewódzka Nr 916 posiada
jezdnię asfaltobetonową szerokości 6.00 m z miejscowymi poszerzeniami
do 7,00 m. W początkowej części oraz na odcinkach przebiegających
przez miejscowość Samborowice droga posiada przekrój półuliczny, a
na pozostałej części przekrój drogowy. Odwodnienie jezdni odbywa się
przy pomocy rowów otwartych. W wielu miejscach rowy zostały zasypane
lub spłycone przez właścicieli przyległych posesji. Kanalizacja deszczowa
znajduje się tylko fragmentarycznie na długości zabudowań w Samborowicach.
Występują zróżnicowane warunki gruntowe w podłożu pod warstwami konstrukcyjnymi
nawierzchni. W większości przypadków w podłożu występują gliny pylaste
i piaszczyste w stanie twardoplastycznym oraz lokalnie plastycznym,
a także miejscowo pospółka gliniasta.
Podjęte zadanie obejmuje modernizację drogi wojewódzkiej nr 916 na
odcinku o długości 3120 m: wstawienie krawężników na odcinku długości
1728,5 m, chodników z kostki brukowej o pow. 2926,6 m2, modernizację
nawierzchni jezdni o pow. 19391 m2. |
Uzasadnienie
wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
| Ruch
tranzytowy w kierunku przejść granicznych w obrębie Euroregionu Silesia
napotyka na coraz większe bariery. Część z nich jest efektem złego
stanu dróg, co ogranicza ich przepustowość, zwiększając tym samym
czas podróży do i od granicy. W celu poprawy warunków ruchu tranzytowego
opracowany został kompleksowy projekt modernizacji dróg likwidujący
istniejące wąskie gardła sieci komunikacyjnej na terenie Euroregionu.
Celowi temu służy również deklaracja wsparcia tego przedsięwzięcia
złożona została w dniu 3.12.1999 r. przez władze gmin polskiej i czeskiej
części Euroregionu Silesia oraz starostę powiatu raciborskiego i starostę
powiatu głubczyckiego. Modernizacja dotyczy drogi I/46 Opawa - Sudice
i drogi nr 916 Pietraszyn-Racibórz. Zakładając, że jest to kontynuacja
już rozpoczętych prac nad modernizacją całego układu komunikacyjnego
w obrębie Euroregionu Silesia rozwiązany zostanie najbardziej uciążliwy
problem z przepustowością w kierunku dwóch przejść granicznych Pietraszyn-Sudice
i Chałupki-Bohumin. |
Beneficjent:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna
bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem
przedmiotu zadania]
Urząd
Miasta Racibórz, ul. Batorego 6, 47-400 Racibórz
tel. + 48 32 4152803, fax. + 48 32 4154921 e-mail: wrozwoju@silesia.top.pl |
Uzasadnienie
wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):
Wybór
beneficjenta jest zdeterminowany przebiegiem drogi oraz jej podmiotem
zarządzającym.
Projekt programowany w ramach funduszu przedakcesyjnego PHARE CBC
2001 |
Efekty
uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. długość dróg, liczba firm itd.)
| Efektem
rzeczowym realizacji zaplanowanego zadania będzie zmodernizowanie
drogi wojewódzkiej nr 916 poprzez modernizację nawierzchni jezdni
oraz wstawienie krawężników i budowa chodników z kostki brukowej. |
Rezultaty uzyskane
w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania
na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub
sprawności działania itd.)
| Realizacja
tego zadania spowoduje wzrost natężenia ruchu przy jednoczesnym wzroście
przepustowości w obszarze przygranicznym i na trasie Krapkowice -
Opawa- Ostrawa, Gliwice- Opawa- Ostrawa, Opole- Racibórz- Rybnik.
Modernizacja tej drogi spowoduje także poprawę bezpieczeństwa ruchu
drogowego poprzez zmniejszenie liczby kolizji i wypadków. |
Oddziaływanie
na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
| Budowa
obwodnicy miasta Racibórz zwiększy transgraniczny ruch tranzytowy
przebiegający przez miasto, zwłaszcza na trasie Krapkowice- Opawa-
Ostrawa. Poprawi także dostępność do turystycznych atrakcji terenów
ziemi raciborsko-opawskiej. Rozwój ruchu transgranicznego przyczyni
się do ożywienia kontaktów gospodarczych pomiędzy Polską a Czechami.
|
2. PARAMETRY
TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)
W przypadku
działań o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych do kontraktu
zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Tabela finasowa
|
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2002
|
310
|
|
|
|
310
|
|
310
|
|
|
|
|
|
po
2002
|
200
|
|
|
|
200
|
|
200
|
|
|
|
|
|
łącznie
|
510
|
|
|
|
510
|
|
510
|
|
|
|
|
Planowanie zadania:
| wg
kwartałów |
I/2001
|
II/01
|
III/01
|
IV/01
|
I/2002
|
II/02
|
III/02
|
IV/02
|
po 2002
|
| Harmonogram
realizacji *) |
|
.
.
|
|
|
P
|
K
|
K/R
|
R
|
R
|
| Harmonogram
kontraktowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
|
510
|
.
|
.
|
| Harmonogram
wydatkowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
|
200
|
310
|
510
|
*) wypełnić:
P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa,
zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)
|
Planowany
termin zakończenia zadania
|
IV
kwartał 2003 r.
|
Monitoring zadania:
|
|
EFEKTY
RZECZOWE
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
długość zmodernizowanej drogi wojewódzkiej nr 916 (mb)
|
Do końca IV kwartału 2003 r. zmodernizowany zostanie odcinek drogi
długości 3120 m
|
Dokumentacja
techniczna i kontraktowa, raporty wykonawcy, inżyniera nadzoru i
Zarządu Miasta bezpośrednio po zakończeniu inwestycji
|
IV kwartał 2003r.
|
Określenie
wskaźników rezultatu i oddziaływania oraz oczekiwanego przyrostu wartości
jest możliwe tylko po zakończeniu realizacji całego zadania w dłuższym
okresie czasu na podstawie analizy ex post., np.:
|
|
REZULTATY
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
Wskaźnik
natężenia ruchu w obszarze przygranicznym i na trasie Krapkowice-
Opawa- Ostrawa, Gliwice- Opawa- Ostrawa, Opole- Racibórz- Rybnik
|
Zakładany
jest wzrost o 30%
|
Raporty
GDDP oraz Zarządu Miasta
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
|
2.
|
Ilość
osób i pojazdów przekraczających granicę na przejściu Chałupki-Bohumin
i Pietraszyn-Sudice |
Zwiększenie
o 20 - 30%
|
Raporty
Straży Granicznej
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
|
|
ODDZIAŁYWANIE*
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
Wskaźnik
wypadkowości na zmodernizowanych odcinkach dróg
|
Zakładane jest zmniejszenie ilości wypadków o 20% do 2006 r.
|
raporty
Powiatowej Komendy Policji o liczbie wypadków
|
Dwa
lata po zakończeniu realizacji inwestycji
|
|