Komunikat dla klientów MATI WORLD HOLIDAYS i AQUAMARIS SA

Zakończył się termin składania roszczeń


Komunikat dla klientów biur podróży MATI WORLD HOLIDAYS i AQUAMARIS SA

W związku z zakończeniem terminu składania roszczeń: MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o.o.: 26 października 2013 r. oraz AQUAMARIS SA: 16 września 2013 r. z tytułu niezrealizowanych umów o świadczenie usług turystycznych Marszałek Województwa Śląskiego informuje, że kompletna dokumentacja stanowiąca podstawę wyliczenia przez gwaranta należnych kwot poszkodowanym klientom została przekazana ubezpieczycielowi (na podstawie §5 ust. 4 i 5 umowy gwarancji ubezpieczeniowej TU Signal Iduna oraz TU Europa).

Po otrzymaniu dokonanego przez gwaranta szczegółowego wyliczenia kwot należnych poszkodowanym klientom, beneficjent (Marszałek Województwa Śląskiego) wyda dyspozycję wypłaty środków, a gwarant dokona wypłat należnych kwot bezpośrednio klientom biura podróży, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.

Należy zaznaczyć, iż zgodnie z § 5 ust. 6 umowy gwarancji ubezpieczeniowej za prawidłowe rozliczenie środków z gwarancji odpowiada gwarant.

Ponadto przypomina się, że Marszałek Województwa nie dokonuje wyliczenia wysokości sumy gwarancyjnej umowy gwarancji ubezpieczeniowej. Dokonuje tego gwarant zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych, na podstawie dokumentów dostarczonych przez organizatora turystyki. Organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za dostarczenie prawdziwych i kompletnych danych, stanowiących podstawę wyliczenia wysokości sumy gwarancji przez gwaranta.