Nowa inwestycja na DTŚ

Dzisiaj oddano do użytku 600–metrową estakadę na DTŚ
Łączy ona ulicę Chorzowską z trasą Renców. Dzięki niej zniknie problem korków na skrzyżowaniu Brackiej z Chorzowską. Można będzie szybciej poruszać się na odcinku Chorzów–Katowice. Jest ona przystosowana do tzw. ruchu przyspieszonego. Przebiegają przez nie dwie jezdnie mające po trzy pasy ruchu. Estakada funkcjonalnie jest wkomponowana w otoczenie lokalne tak, aby nie zakłócać funkcjonowania dotychczasowych dróg lokalnych. Pod estakadą zbudowano dwa parkingi w rejonie kościoła oraz cmentarza. Koło estakady wiedzie także droga konduktowa wiodąca do cmentarza. Podczas uroczystego otwarcia estakady Ireneusz Maszczyk – prezes Drogowej Trasy Średnicowej S.A. poinformował, że estakada została zbudowana w oparciu o nowoczesną technologię przystosowaną do słabych gruntów. Budowa estakady była trudnym przedsięwzięciem ze względu na liczne obiekty oraz przeszkody terenowe. Przebiega ona przez drogi dojazdowe i rzekę Rawę. Blisko niej znajduje się cmentarz, stacja paliw oraz linia wysokich napięć. Wraz z estakadą oddano do użytku przebudowany odcinek ulicy Chorzowskiej oraz skrzyżowanie z ulicą Stęślickiego. Mieszkańcy korzystać będą mogli z bezpośredniego przejazdu łączącego ulicę Misjonarzy Oblatów na Koszutce z ulicą Gliwicką na Załężu. Zdaniem uczestniczącego w otwarciu Marszałka Województwa Michała Czarskiego, budowa ma duże znaczenie dla regionu. „To znaczący dzień w chwili, gdy w Polsce toczy się dyskusja nad tempem rozwoju dróg szybkiego ruchu. Odcinek ułatwi poruszanie się po aglomeracji. Przychylność władz centralnych oraz poziom wykonania inwestycji skłania do optymizmu o przyszłość przedsięwzięcia” – stwierdził Marszałek. Zdaniem Michała Czarskiego należy obecnie zabezpieczyć poziom finansowania odcinka DTŚ Zachód. Będzie on przebiegał przez Gliwice, Zabrze i Rudę Śląską. Zgodnie z planami inwestycyjnymi na odcinku DTŚ Wschód do maja 2004 roku zakończy się budowa bezkolizyjnego węzła ulicy Chorzowskiej z ulicą Stęślickiego. W tym roku zakończy się budowa kolektora „Wełnowiecki II” o długości 2,5 km oraz przebudowa kanału wód dołowych. Najdłużej, bo do końca 2006 roku, potrwa najtrudniejsza inwestycja- przebudowa ulicy Chorzowskiej i Al. Roździeńskiego od budynku Banku Śląskiego do połączenia węzłem z drogą krajową nr 86. Przedsięwzięcie to obejmie przebudowę Ronda im. gen. Jerzego Ziętka. Zostanie zbudowana tzw. ulica Nowograniczna, która połaczy ulicę Warszawską z DTŚ.
Galeria zdjęć
Po kliknięciu na obrazku zostanie otwarte okno modalne z dużą wersją obrazka. Możliwe będzie przeglądanie galerii kolejnych obrazków.
Korzystanie z galerii za pomocą skrótów klawiszowych:
  • Escape: zamyka galerie.
  • Spacja: uruchamia/zatrzymuje automatyczny slaidshow (play/pause).
  • Lewa strzałka: poprzedni slaid.
  • Prawa strzałka: następny slaid.
After clicking on the image a modal window will open with a large version of the image. It will be possible to browse the gallery of subsequent images.
Using the gallery using keyboard shortcuts:
  • Escape: closes the galleries.
  • Space: starts / stops automatic slaidshow (play / pause).
  • Left arrow: previous slaid.
  • Right arrow: next slaid.
 Estakada na DTŚ  Marszałek Michał Czarski podczas otwarca estakady  Od lewej: Wojewoda Lechosław Jarzębski, Marszałek Michał Czarski oraz Prezes Drogowej Trasy Średnicowej S.A. Ireneusz Maszczyk.  Uroczystość otwarcia estakady.  Pierwszy przejazd nowym odcinkiem DTŚ.  Skrzyżowania ulicy Chorzowskiej z ulicą Stęślickiego.