Komunikat dla podróżnych organizatora turystyki KOS Voyage Zuzanna Staniec
Komunikat dla podróżnych organizatora turystyki: KOS Voyage Zuzanna Staniec z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Kościuszki 7 lok. 61
Dnia 22 09 2025 r. organizator turystyki Zuzanna Staniec poinformowała Marszałka Województwa Śląskiego, że z powodu niewypłacalności nie jest w stanie wywiązać się z umów zawartych z podróżnymi od dnia 29.10.2024 r.
Organizator turystyki złożył oświadczenie o niewypłacalności dnia 22.09.2025 r.
Z informacji przekazanych przez Zuzannę Staniec obecnie nikt z podróżnych nie przebywa za granicami kraju.
Zuzanna Staniec posiada gwarancje ubezpieczeniowe w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki lub przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych udzielone przez Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
Gwarancja obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej oraz umowy o powiązane usługi turystyczne zawarte z podróżnymi w okresie jej obowiązywania od dnia 10.12.2023 r. do 09.12.2024 r. oraz w okresie od dnia 10.12.2024 r. do 09.12.2025 r.
Podróżni, którzy nie otrzymali zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, lub powiązane usługi turystyczne są uprawnieni do:
- zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne, w przypadku gdy impreza turystyczna lub powiązane usługi turystyczne nie zostały lub nie zostaną zrealizowane,
- zwrotu części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne odpowiadające części imprezy turystycznej lub powiązanych usług turystycznych, które nie zostały lub nie zostaną zrealizowane,
Zgłoszenie szkody należy kierować bezpośrednio na adres:
Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
02-242 Warszawa
Aleje Jerozolimskie 162
e-mail; kontakt@wiener.pl
Zgłoszenie musi zawierać imię i nazwisko oraz adres do korespondencji podróżnego poszkodowanego w wyniku niewykonania w całości lub w części zobowiązań wynikających z umowy.
Do zgłoszenia należy dołączyć:
- Kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopie dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
- Kopię dowodu wpłaty na rzecz organizatora turystyki za imprezę turystyczną lub usługi turystyczne, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
- Oświadczenie podróżnego:
- stwierdzające niewykonanie przez organizatora turystyki lub przedsiębiorcę ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych zobowiązań umownych o określonej wartości,
- zawierające wskazanie rachunku bankowego lub rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, na który ma nastąpić wypłata środków z zabezpieczenia finansowego, albo wskazanie innego sposobu wypłaty.
Zgłoszenia podróżnych będą weryfikowane przez Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group pod względem zgodności ze stanem faktycznym w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jego otrzymania. Gwarant poinformuje podróżnego o szczegółowym wyliczeniu należnej kwoty albo poinformuje o nieuwzględnieniu danego zgłoszenia w całości lub w części wraz ze wskazaniem przyczyny. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin udzielenia odpowiedzi ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 90 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
Gwarant powinien dokonać wypłat należnych kwot w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia podróżnemu informacji o wysokości wyliczenia.
Roszczenia dotyczące reklamacji z tytułu niewłaściwej realizacji imprezy turystycznej nie są objęte gwarancją ubezpieczeniową.
Jeśli podróżny otrzyma zwrot wpłat w całości lub części kwoty wpłaconej tytułem niezrealizowanej lub przerwanej imprezy turystycznej z innego źródła w trakcie rozpatrywania zgłoszenia, jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o zaistniałym fakcie Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group i wycofania roszczenia w całości lub w części odpowiadającej otrzymanemu zwrotowi z innego źródła.
Podróżny jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group o zmianie danych zawartych w zgłoszeniu (np. adres, numer konta, zmiana nazwiska itp.)