Intymność niepełnosprawnych - społeczne tabu?

Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnością intelektualną, jak właściwie reagować na przejawy ich seksualności i w jaki sposób o niej rozmawiać dyskutowano podczas konferencji „Inni? Jacy? Tacy sami? Seksualność osób niepełnosprawnych".

Podczas konferencji poruszono problem funkcjonowania rodziny, w której pojawia się dziecko niepełnosprawne. Podkreślano, że jego seksualność jest sprawą normalną, nie należy się jej bać ani też jej unikać, a jedynie wspierać w jego rozwoju seksualnym. Przybliżono także akty prawne regulujące funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w różnych obszarach życia, ze szczególnym uwzględnieniem intymności i seksualności. Zwrócono uwagę, że edukacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie jest nie tylko ich prawem, ale jest konieczna i, co ważne, możliwa.

Konferencja adresowana była do wszystkich, którzy na co dzień pracują z osobami niepełnosprawnymi. Jej celem było podniesienie ich poziomu wiedzy i świadomości z zakresu rozwoju psychoseksualnego osób niepełnosprawnych oraz czynników, jakie mają decydujący wpływ na postrzeganie przez nich swojej seksualności i możliwości realizacji się w rolach społecznych.

Organizatorami konferencji byli Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach oraz Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Galeria zdjęć
Po kliknięciu na obrazku zostanie otwarte okno modalne z dużą wersją obrazka. Możliwe będzie przeglądanie galerii kolejnych obrazków.
Korzystanie z galerii za pomocą skrótów klawiszowych:
  • Escape: zamyka galerie.
  • Spacja: uruchamia/zatrzymuje automatyczny slaidshow (play/pause).
  • Lewa strzałka: poprzedni slaid.
  • Prawa strzałka: następny slaid.
After clicking on the image a modal window will open with a large version of the image. It will be possible to browse the gallery of subsequent images.
Using the gallery using keyboard shortcuts:
  • Escape: closes the galleries.
  • Space: starts / stops automatic slaidshow (play / pause).
  • Left arrow: previous slaid.
  • Right arrow: next slaid.